دیدار مدیر عامل ایران کاوه سایپا با معاون استاندار البرز

دکتر سید اکبر موسوی مقدم مدیرعامل شرکت ایران کاوه سایپا جهت توسعه شرکت و دریافت مجوزهای مورد نیاز در خصوص اختصاص اراضی همجوار شرکت با دکتر افضلی معاون استاندار البرز ملاقات و گفتگو نمود.

در ابتدای جلسه دکترموسوی مقدم ضمن معرفی شرکت و چگونگی فعالیت آن از ابتدا تا به حال در جریان روند کاری پروژه‌های توسعه شرکت ایران کاوه سایپا در رابطه با تولید محصولات جدید عنوان نمود: در شرکت ایران کاوه سایپا  از دو سال گذشته گام‌های بزرگی در راستای احیاء مجدد این شرکت برداشته شده است چرا که شرکتی که رو به تعطیلی بود توانسته است دوباره به عنوان یکی از مدعیان کاربری‌سازی در بازار خود را مطرح کند و در این مدت کوتاه نه تنها تولید را احیاء نمودیم، بلکه  چند نوع محصول جدید نیز به بازار عرضه و با پیگیری‌ها و تلاش‌هایی که انجام شده انشاء ا... به عنوان تنها خودرو ساز مسافری در منطقه مطرح خواهیم شد. وی با بیان این مطلب اضافه کرد که اجرای این پروژه‌های در دست اقدام، باعث ایجاد کارآفرینی و اشتغال تعداد زیادی در بخش‌های طراحی ، تولید و ساخت خواهد شد.

دکتر موسوی مقدم در ادامه عنوان نمود: این شرکت با ظرفیت تولید تریلر و دیگر محصولات با کیفیتی مطلوب و همچنین ایجاد تنوع در محصولات خود باعث ایجاد رغبت جهت مراجعه مشتریان جهت خرید محصولات از این شرکت شده است تاجایی که محصولات تا 6 ماه آینده نیز به فروش رفته و مورد تقاضای خریداران بوده است.

مدیر عامل ایران کاوه سایپا در ادامه اظهار داشت: برای توسعه و پیشبرد برنامه‌های تولیدی پروژه‌های بسیاری در دست احداث و بررسی است و نفوذ در بازار داخلی و صادرات از دیگر برنامه‌های این شرکت در آینده ای نزدیک است که  با توجه به کمبود فضای مورد نظر، این شرکت نیاز  به حمایت‌های مسئولین استان در این زمینه را دارد. لذا در این خصوص درخواست داریم با توجه به اراضی همجوار شرکت ترتیبی اتخاذ گردد اراضی مورد نظر در اختیار شرکت ایران کاوه سایپا قرار گیرد.

در ادامه دکتر افضلی معاون استاندار استان البرز با اشاره به واحدهای صنعتی صادرات محور تاکید کرد: تولیدکنندگان نباید خود را در حصار مصرف داخلی محدود کنند و باید در حوزه‌های صادرات با نفوذ و رقابت در بازارهای جهانی حضور فعال و چشمگیر داشته باشند.تجربه نشان داده است که واحدهای تولیدی که رویکرد صادرات محور دارند، در این التهابات به وجود آمده نه تنها متضرر نشده‌اند بلکه سود هم کرده‌اند.

دکتر افضلی استاندار محترم استان البرز اظهار کرد: برای حل مشکلات موجود نیز با ایجاد کارگروه‌های تخصصی در جهت حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی در استان بسیاری از موانع برطرف خواهد شد و ما وظیفه داریم تمام موانع و مشکلات که بر سر راه تولیدکنندگان وجود دارد را برطرف کنیم که با اراده‌ای که در تولیدکنندگان وجود دارد بی‌شک این امر به زودی محقق خواهد شد.

در پایان این دیدار دکتر افضلی از مدیران دستگاه‌های ذیربط خواست با بررسی وضعیت شرکت ایران کاوه موانع موجود را برطرف و راهکارهای کمک به توسعه این واحد را برای اتخاذ تصمیم مناسب به اطلاع وی برسانند. وی گفت: مدیران صنایع در واقع سربازان عرصه تولید و صنعت کشور هستند و باید در این جبهه کوشاتر از گذشته به فعالیت بپردازند.